Op deze pagina vindt u het antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Voor problemen die bij het spuiten zijn ontstaan kunt u hier kijken.

Staat uw vraag er niet bij? Stuur ons dan gerust een email.

Algemene vragen over bestellen, betalen, ophalen en facturen

Hieronder vindt u vragen over het plaatsen en betalen van een bestelling. Het ophalen of laten bezorgen en alle vragen over facturen.

Bestellingen FAQ

Na het plaatsen van een order wordt er automatisch een bevestiging gestuurd naar het emailadres dat u heeft opgegeven. Controleer aub uw spamfolder, wellicht is onze email daar terecht gekomen. Als u de orderbevestiging niet kan vinden stuur dan gerust een email.
Zolang uw order nog niet meegegeven is met PostNL kunnen wij het afleveradres nog aanpassen voor u. Zodra het hier vertrokken is is dat helaas niet meer mogelijk. Stuur een email als u uw adres wilt wijzigen.
Bij Mercurius Tools begrijpen we dat u soms haast heeft of op het laatste moment net die laatste bus verf leeg maakt of net die ene dop mist. Bij ons kunt u 7 dagen per week tot 22:00 uur terecht voor het ophalen of bekijken van producten. Omdat we geen vaste openingstijden hebben kunt u het beste even een email sturen om een tijd af te spreken. Zo komt u niet voor een dichte deur te staan.
Het terugsturen van (een deel van) uw bestelling is uiteraard geen enkel probleem. Als u wat over heeft, de verkeerde kleur heeft besteld of om een andere reden de producten niet meer nodig heeft kunt u ongebruikte producten, die nog in nieuwstaat verkeren terugsturen naar ons. Vergeet niet een briefje bij te voegen met uw gegevens, of de originele pakbon. Dan weten we naar wie we de betaling kunnen terugstorten.
Wij vragen om u telefoon nummer zodat wij snel contact met u op kunnen nemen als wij vragen hebben omtrent uw order. Uiteraard gaan we zorgvuldig met uw gegevens om.
Klanttevredenheid is onze prioriteit en we willen graag dat u 100% tevreden bent met uw bestelling bij ons. Mocht er onverhoopt iets mis zijn met uw bestelling of onze service dan horen we dat graag. U kunt uw klacht via email kenbaar maken.
Als u voor 16:00 uur op een werkdag bestelt dan wordt de order dezelfde dag nog verzonden. Bij (auto)lak die voor u op kleur gemaakt wordt kan de levertijd 1 werkdag langer zijn, dit omdat deze producten met de hand gemaakt moeten worden.
Als u online niet kunt vinden wat u zoekt of niet zeker weet welk product u voor uw project nodig heeft kunt u altijd een email sturen, wij helpen u graag om de juiste keuze te maken. Ook is het mogelijk om bij ons in Almere langs te komen (op afspraak) dan kunnen we u ter plekke van advies voorzien.
Zolang uw order nog niet meegegeven is met PostNL kunnen wij deze nog aanpassen voor u. Stuur een email als u uw iets in uw bestelling wilt wijzigen.

Bezorgen en ophalen FAQ

Bij Mercurius Paint begrijpen we dat u soms haast heeft of op het laatste moment net die laatste bus verf leeg maakt. Bij ons kunt u 7 dagen per week tot 22:00 uur terecht voor het ophalen of bekijken van producten. Omdat we geen vaste openingstijden hebben kunt u het beste even een email sturen om een tijd af te spreken. Zo komt u niet voor een dichte deur te staan.
Zolang uw order nog niet meegegeven is met PostNL kunnen wij het afleveradres nog aanpassen voor u. Zodra het hier vertrokken is is dat helaas niet meer mogelijk. Stuur een email als u uw adres wilt wijzigen.

Betalen FAQ

Uw bestelling in de webshop kunt u betalen via iDeal, PayPal, Credit Card, BanContact en diverse andere online betaalmethoden. Een reguliere bankoverschrijving is natuurlijk ook mogelijk. Meer informatie over de mogelijkheden vindt u hier.
Bij het afhalen van uw bestelling kunt u contant betalen bij ons in Almere.
Ons rekeningnummer is NL50 KNAB 0259 1833 93 bij de Knab bank (BIC: KNABNL2H).
Alle prijzen op de site zijn inclusief BTW. Als particulier of als Nederlandse ondernemer betaalt u deze BTW. Als u bestelt namens een bedrijf uit een ander EU land dan is het mogelijk om zonder BTW te bestellen. U kunt in dat geval een email sturen met uw order en een geldig BTW nummer. Dan maken we een factuur zonder BTW voor u op, volgens de verleggings regeling.

Facturen FAQ

Ja, bij elke bestelling krijgt u via email een BTW factuur.
Dat kan zeker. U kunt uw bestelling plaatsen via de website. Als u vervolgens kiest voor "overschrijving" als betaalwijze en uw BTW nummer achterlaat in het opmerkingen veld, zullen we zorgen dat u via email een aangepaste factuur krijgt welke u kunt betalen.

Product-specifieke vragen

Heeft u vragen over de eigenschappen of toepassing van een bepaald product? Kijk dan hieronder.

Autolak FAQ

De kleurcode van uw auto staat op een sticker of metalen plaatje, ergens op uw auto. Op deze pagina kunt u de locatie van de kleurcode op uw auto opzoeken.
Een blanke lak beschermt de kleur van de lak tegen UV, weersinvloeden en beschadigingen. Als u deze achterwege laat zal er snel verkleuring optreden en is de lak vatbaarder voor beschadigingen.
Bij veel autokleuren zijn er verschillende tinten beschikbaar, dit zijn subtiele verschillen in dezelfde kleur. De lak kan iets donkerder zijn, iets lichter of een andere metallic bevatten dan de "standaard". Dit verschil in kleur komt doordat auto's vaak in verschillende landen en met verschillende verfleveranciers geproduceerd worden. Welke tint heeft u dan nodig voor uw auto? Dat is op afstand niet te zeggen helaas. Als u lak bestelt via de website krijgt u (in geval van meerdere tinten) de standaard kleur. Deze is in 95% van de gevallen de juiste. Mocht u twijfelen of meer zekerheid willen dan kunt u ons een email sturen, dan kunnen wij zien of er meerdere tinten beschikbaar zijn. Mocht dit het geval zijn dan kunt u op afspraak bij ons langskomen met de auto (of een deel ervan). We kunnen dan met onze scanner of met kleurstalen de juiste kleur bepalen.

Fertan FAQ

De Ferpox primer van Fertan kan met alle laksystemen overgeschilderd of gespoten worden.

VHT FAQ

Nee, de lak droogt bij normale temperatuur maar wordt pas hittebestendig en bestand tegen chemicaliën na het afbakken. Dit moet voor het eerste gebruik gebeuren maar dit mag dagen, weken of maanden na het spuiten zijn.
VHT lakken bevatten bepaalde schadelijke stoffen die binnen Europa niet aan particulieren geleverd mogen worden. De Voedsel en Waren Autoriteit controleert ons hierop. Dit betekent dat VHT producten alleen aan bedrijven geleverd mogen worden.
Als Nederlandse distributeur van VHT zijn wij altijd op zoek naar dealers. Als u VHT wilt verkopen in uw winkel of webshop kunt u een email sturen voor de voorwaarden.