Introductie graffiti voor beginners
Graffititechnieken en -trucs zijn in de loop der jaren enorm gegroeid, en vanuit hun ondergrondse wortels op straat, zijn ze ontwikkeld door mond-tot-mondreclame en worden er zelfs graffiti workshops voor kinderen gegeven. Hier bij Mercurius Tools willen we onze ervaring met en kennis van graffiti met je delen.
In deze graffiti-tutorial hebben we een aantal diepgaande analyses en enkele basisprincipes van het graffiti spel beschreven, allemaal om je te helpen het vak onder de knie te krijgen.
Niets kan je die superscherpe contouren en onberispelijke kleurenschema’s leren als eropuit gaan en je handen vuil te maken, maar in de volgende paar pagina’s onderzoeken we de theorie en enkele tips achter de essentie van graffiti. Je leert van begin tot eind hoe je een graffiti piece maakt.
We beginnen met het bespreken van de basisprincipes van graffiti-tools, van spuitbus-controle tot keuze van de juiste cap, dit zijn de essentiële zaken waarop al het andere zal worden gebaseerd. Als dat eenmaal is behandeld, gaan we in op de letterstructuur, de basis van elk graffiti-stuk, dat resoneert van tags tot branders.
Zodra de letterstructuur is vastgesteld, wordt de stijl onderzocht, waardoor een stuk een gevoel van originaliteit krijgt. Van daaruit verdiepen we ons in de fijne kneepjes van het vak, door alle extra functies bij het schilderen te verkennen, van uitbreidingen tot bezuinigingen, behandelen we ze allemaal, zodat u een idee krijgt van wanneer u wat moet gebruiken en waarom.
Uiteindelijk duiken we in kleine trucs die vaak over het hoofd worden gezien, maar die op een grote manier van pas kunnen komen als je écht serieus aan de slag wilt met graffiti.
Spuitbus controle
Er zijn veel sleutelelementen voor graffiti, dat spreekt voor zich, maar het belangrijkste element in de vaardigheden van een graffitischrijver is de spuitbus.
Met spuitbus controle krijg je niet alleen een beter gevoel voor de materialen, maar kun je ook alle effecten en technieken toepassen waarnaar je op zoek bent.
Als je begint als graffitischrijver kan het moeilijk zijn om een idee te krijgen van hoe het is om een spuitbus te gebruiken, omdat we er vaak nog niet eerder een in die hoedanigheid hebben gebruikt.
Natuurlijk hebben we allemaal een meubelstuk, fiets, modelauto of iets dergelijks gespoten, maar om een spuitbus op een kunstzinnige manier te gebruiken zal voor de meesten een nieuwe ervaring zijn.
De achtergrond van spuitbus controle
Dat gezegd hebbende, zoals alles in deze wereld, oefening baart kunst. Het is het beste om jezelf voor te bereiden door de verschillen tussen spuitbussen en hun mogelijkheden te begrijpen – je wilt één worden met de spuitbus.
Graffiti is als een sport, uiteindelijk ben je de enige die je lot in handen heeft en dat is belangrijk om in gedachten te houden bij het omgaan met sprays, omdat ze als je wapen in het spel zijn en ze je zullen helpen slagen.
In tegenstelling tot vroeger, zullen de meeste materialen die we tegenwoordig over het algemeen gebruiken (en alle materialen die we in deze graffiti how to zullen bespreken) van uitzonderlijke kwaliteit zijn. In het verleden was dergelijke graffiti helemaal niet beschikbaar en zelfs tot de laatste jaren was het alleen op bepaalde plaatsen aanwezig, vooral afhankelijk van waar je woonde.
We willen de aspirant-graffitikunstenaars een kans geven om van dichtbij te zien hoe een meer ontwikkelde schrijver de spuitbus gebruikt en hoe het helpt de details en fijne kneepjes van iemands stuk te voeden. Zoals eerder vermeld, is spuitbus controle duidelijk van het grootste belang voor elk graffiti-stuk daarom is het een absoluut integraal onderdeel van de toolkit van elke schrijver.
Laten we ingaan op de kern van de zaak. Als je een spuitbus in handen krijgt, zal je deze moeten schudden tot je een ons weegt. Hoewel sommige spuitbussen beter gemengd zijn dan andere, moet je desondanks toch het blik als een gek schudden voordat je aan de slag gaat.
Als je eenmaal een schudsysteem hebt onwikkeld waarbij je arm er niet afvalt, ben je klaar om te starten.
Bepaalde spuitbussen kunnen ook een soort slierten spuiten, als dit gebeurt, is het altijd het beste om een super fat cap in de buurt te houden om de bus toch te kunnen gebruiken. Het is belangrijk om dit te doen, want als je dat niet doet, verstop je de caps die je op de spuitbus gebruikt, vooral als het skinny caps zijn.
Zodra je de verf moeiteloos uit de spuitbus krijgt, ben je klaar om plezier te maken, maar dit is ook het moment waarop de frustratie kan beginnen.
Je zult de spuitbus moeten testen op stukjes afval of een deel van de muur/het oppervlak waar je het minst om geeft, of een stuk dat je later kunt bedekken.
Wanneer je begint met spuiten, zul je de variërende effecten van de verf beginnen te zien, je ziet meteen wat het grootste voordeel is van het gebruik van spuitverf ten opzichte van andere materialen.
In tegenstelling tot het gebruik van kwasten met latex, acryl of olie, komt spuitverf in weze uit in kleine stippen uit het blik, wat betekent dat wanneer kleuren over elkaar heen gaan, ze een aantal verschillende gekleurde overlays kunnen creëren, die vervolgens mini-gradiënten binnen het geverfde oppervlak kunnen creëren . We zullen hier veel meer in detail op ingaan in het artikel over ‘kleurentheorie’, dat zal helpen bij je vultechnieken.
Als je aan het spuiten bent met spuitbussen, houd dan ook rekening met de druk van het blik, of het nu hoge of lage druk is, dit is belangrijk omdat het verschil in druk van het blik betekent dat je handen ook met verschillende snelheden moeten werken. Dat wil zeggen, als je een hogedruk graffiti hebt en je hand langzaam beweegt, zul je heel veel druppels krijgen. De meeste mensen proberen dat over het algemeen te vermijden om hun lijnen scherp te houden, maar graffiti gaat over het overtreden van de regels, dus dat is niet altijd in steen gebeiteld. Aan de andere kant is het altijd belangrijk dat iemand de regels kent voordat hij ze kan overtreden. Dus laten we je op het pad van strakke lijnen houden.
Zoals eerder gezegd bij de snelheid waarmee je je handen beweegt, houd er rekening mee dat je ook altijd op de hoogte moet zijn van de afstand waarin de spuitbus zich van de muur bevindt. Dit betekent dat als je je spuitbus verder van de muur laat spuiten, hoe dikker en transparanter de lijnen worden.
Dit is een super goede tactiek om flares en fades te doen. Als je spuitbus van dichtbij tegen de muur staat, heeft het precies het tegenovergestelde effect: het wordt dunner en knapperiger. Dit is perfect voor wanneer je contouren aan het maken bent.
Bovendien speelt de cap keuze een grote rol in hoe je een aantal van deze effecten krijgt, waarover we verderop in het gedeelte met vultechniek zullen praten, maar het is buitengewoon belangrijk om in gedachten te houden dat als je fat caps gaat gebruiken in je werk, de verf uit het blik zal komen als een brandslang, dus zorg ervoor dat je de handen snel beweegt zoals ik al eerder zei, of houd de spuitbus verder weg van de muur om de verf wat tijd te geven om uit de spuitbus te komen.
Aan de andere kant wil je dunne caps gebruiken om dichtbij de muur te komen. Je zult merken dat wanneer je te ver van de muur gaat met dunne caps, het er zwak, mager en niet goed uitwaaiert uitkomt. Het lijkt bijna op water.
Tutorial:
Laten we nu eens kijken hoe we dit allemaal kunnen combineren.
Allereerst, jezelf in positie brengen is een groot deel van hoe je rockt. Graffiti spuiten is een zeer louterende vorm van oefening, je moet jezelf veel bewegen, bijna alsof je beweegt zoals het zou zijn als je tennis speelt.
Om de lijnen strak en recht te houden, plaats je je hand direct voor de muur met de spuitbus naar voren gericht. Een belangrijk ding om altijd in gedachten te houden is om het blik niet te laten wankelen. Als je hand op enigerlei wijze van links naar rechts beweegt, zal de richting van de spuitbus gaan op een manier die uje niet wilt. Het is erg belangrijk om de spuitbus te allen tijde op dezelfde afstand van de muur te houden.
Dat wil zeggen, als je een skinny cap gebruikt, wil je maar een paar centimeter van de muur verwijderd zijn en als je een factcap gebruikt, wil je daar nog een paar centimeter vanaf gaan . Over het algemeen zouden we spuiten op dezelfde manier behandelen als ze op papier zouden schrijven – van boven naar beneden en van links naar rechts.
Houd je armen zo recht mogelijk, want net als bij je polsen, wil je niet dat elke beweging uit de hand loopt of dat je lijnen wankel of verkeerd overgespoten worden.
Voor dunnere lijnen werken we ook dichter bij de muur en in snellere bewegingen. Dit is ook afhankelijk van het type blik, wat betekent dat als je een blik met een lagere druk hebt, je langzamer beweegt dan je zou doen met blikken met een hogere druk, maar ongeacht of je dunnere lijnen wilt, je bent zo dicht bij de muur als mogelijk.
Met dikkere lijnen sta je verder van de muur, in een wat langzamere beweging, waardoor de spuitbus meer tijd heeft om volledig uit het blik te komen en de muur te raken. Nogmaals, het is erg belangrijk om rekening te houden met het type blik waarin u het gebruikt, maar dit zijn algemene vuistregels.
Een andere belangrijke factor is om in gedachten te houden op welk moment je op het mondstuk drukt. Als je er te vroeg op drukt, zal het eerst te vet en snel uitspuiten en als je het te lang vasthoudt, zal het ook met extra spray weglopen. We proberen deze ten koste van alles te vermijden als we de lijnen schoon willen houden, maar veel van deze elementen komen juist goed van pas als we fakkels gebruiken.
Bij het maken van flares implementeer je dingen zoals verder naar kortere afstanden en langzamere naar snellere bewegingen.
Als u bijvoorbeeld een dikke tot dunne top-down flare wilt doen, houdt u de bus op een grotere afstand van de muur en spuit u de spuitbus veel langer uit de bus dan u normaal zou doen, terwijl u langzaam Als je de muur nadert, zul je merken dat de eerste lijnen verschijnen en dan wil je het blik snel naar beneden bewegen in een snelle beweging, bijna zo dicht mogelijk bij de muur. Dit heeft het effect alsof de verf op een punt komt. Dit is zeer effectief bij het creëren van briljante handstijlen, waar we later op in zullen gaan.
Conclusie:
Dit alles wil zeggen dat niemand ‘s nachts een professional met spuitbussen zal zijn, het draait allemaal om vallen en opstaan en nog belangrijker – oefenen, oefenen, oefenen. Veel van de mensen die de straten verpletteren, zijn er al jaren mee bezig, dus het is super belangrijk om niet ontmoedigd te raken als je voor het eerst kennis maakt met de materialen.
Letter structuren en stijlen
Nu zijn letterstructuur en -stijl veel subjectiever dan veel van de andere dingen die we in deze graffiti-tutorial zullen bespreken. Hoewel, zoals ik al eerder heb gezegd, je moet de regels kennen voordat je ze overtreedt, maar als je ze eenmaal begint te overtreden, maak ze dan kapot!
Letterstructuur is een van de pijlers van succes bij graffiti, maar bijna belangrijker is om stijl en smaak te hebben. Daarom is het nodig om over stijl en de correlatie met de letterstructuur te praten.
De achtergrond van letter structuren en stijlen
We zien letter in elk aspect van ons dagelijks leven, van boeken, smartphones, advertenties en boodschappenlijstjes.
Daarom zul je verschillende soorten lettertypen opmerken die een onderdeel zijn van graffiti door de jaren heen. Als je eenmaal geobsedeerd raakt door de graffiti-gemeenschap en levensstijl, worden deze uiteindelijk het aantrekkelijkste voor je in je leven.
Letters hebben vorm, beweging en een zekere branie waar de gemiddelde persoon niet echt iets van weet of over nadenkt – maar wij graffitikunstenaars wel.
Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat een van de meest cruciale elementen van het schrijverschap het hebben van een goede letterstructuur is en het is bovendien een van de meest integrale onderdelen van de ontwikkeling van een schrijver om ervoor te zorgen dat ze er niet speelgoed uitzien.
Er zijn zoveel verschillende lettertechnieken, van tagging tot bombing tot rechte letters en burners.
Tags zijn de kern van de graffiti-manier, ze zeggen altijd dat je eerst moet kruipen voordat je kunt lopen en dan kunt rennen en dan voluit kunt sprinten.
Nou, dat is precies hoe dit ambacht ook is. Je moet een mooie tag kunnen maken voordat je de extra franje aan je letters toevoegt.
Tags zijn de meest gebruikte wapens in onze artillerie, omdat ze snel en leuk zijn en je naam over het algemeen sneller verspreiden dan alle andere manieren om je naam te spuiten.
Het is jouw handtekening, het is het hoofdbestanddeel van hoe mensen jou zullen kennen. Dat wil niet zeggen dat de andere aspecten niet zo goed zullen zijn.
We hebben ook de neiging om mensen te herkennen aan alle aspecten van hun stijl, maar laten we het over het algemeen zeggen, en zeker wanneer je voor het eerst begint, zal het je tag zijn die mensen het meest herkennen.
Vroeger waren er veel meer regionale stijlen waarmee mensen contact maakten, zoals Philly (Philadelphia) handstijlen die lang en dun zijn, de cholo-stijlen van de westkust van Amerika die veel meer kalligrafisch zijn dan andere en andere steden over de hele wereld hadden hun eigen regionale kijk.
Tegenwoordig is dat door internet veel minder, maar dat wil niet zeggen dat niet iedereen zijn eigen stijl heeft. Zoals eerder vermeld, komt de letterstructuur voort uit het feit dat we het elke dag zien.
En over het algemeen zien we in de woorden en letters dat verschillende lettertypen verschillende gewichten, schreven en schreefloze tekens hebben en andere kenmerken die een lettertype lelijk of mooi maken.
Over het algemeen is te zeggen dat alle mooie lettertypen één overeenkomst hebben: balans.
Hetzelfde geldt ook voor graffiti, alle soorten belettering, van tags tot burners, hebben allemaal een zekere mate van balans nodig. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal volledig symmetrisch moeten zijn of iets dergelijks, het gaat erom dat de stroom van het woord er goed uitziet.
Bepaalde letters hebben bijvoorbeeld veel meer beweging dan andere.
Neem een ’M’ om te beginnen, je kunt het zien als een stijve blokletter met 4 grote stokken die zichzelf verbinden om de letter te maken, of je kunt het zien als een kerel met dikke armen en benen die heen en weer kan zwaaien of in verschillende richtingen leunen.
Er zit meer in letters dan alleen de balken die ze maken.
De balken spelen echter een belangrijke factor in de manier waarop ze op de juiste manier worden gemaakt en uitgevoerd. Dat wil zeggen dat aspecten van deze staven of stokken verschillende gewichten en vormen kunnen hebben, maar één ding moet altijd hetzelfde blijven en dat is consistentie.
Als een lijn of balk in een bepaalde richting gaat, moet deze over het algemeen in die richting blijven om logisch te zijn. Als het uit het niets uitbreekt, kan er maar beter een reden voor zijn, anders ziet het er gewoon slordig uit.
Nogmaals, dit komt neer op het kennen van de regels voordat ze worden overtreden, want veel schrijvers die al heel lang schilderen, geven er geen fuck om en rocken gewoon wat ze goed vinden, maar dat is omdat ze jaren ervaring hebben om te perfectioneren hoe we letters in hun puurste vorm bedenken.
Als het op bellenletters aankomt, worden deze meestal wat lastiger, omdat er bij zoiets als overgeven technisch gezien geen “balken” of “stokjes” zijn om te bepalen waar bepaalde elementen van de letters naartoe gaan, zoals de gaten van de letters. Maar meestal als het goed is, is het goed. Je ziet het meteen goed van de muur springen. Dit helpt ons naar het stijlgedeelte te leiden. We weten allemaal dat stijl een onderwerp is van graffiti, maar ongetwijfeld een van de belangrijkste. Het is niet alleen belangrijk omdat het generieke letters iets speciaals geeft dat ze nodig hebben om het graffiti-rijk te betreden, maar het is ook wat schrijvers onderscheidt van andere schrijvers.
Stijl is de essentie van wat je een schrijver maakt en wat je werk origineel maakt. Iedereen in de wereld heeft stijl, of het nu goed of slecht is, dat valt nog te bezien, maar we hebben het allemaal. De manier waarop je jezelf dagelijks presenteert, is een gevoel voor stijl dat je hebt met je kleding, haar, accessoires en andere dingen zoals tatoeages of piercings. Dit is de stijl van wie je bent en voor wie je jezelf presenteert, denk ook aan dergelijke graffiti-stijl.
Hoe wil je dat je stijl eruitziet? Grafisch of gerenderd? Dun of dik? Kwaad of grillig? Dit zijn allemaal vragen die een schrijver zichzelf moet stellen voordat hij het in de wereld brengt, en dat is iets dat alleen de schrijver kan beslissen. Geen enkele stijl is echt superieur aan een andere, hoewel er mensen zijn die bepaalde beter doen dan andere. Schoonheid is in de ogen van de toeschouwer toch? Dus dat is waar je verschillende mensen ziet met verschillende esthetiek die zo drastisch variëren.
Dit is ook vergelijkbaar met de factoren waarin ik met handstijlen zei, dat alle verschillende stijlen van over de hele wereld kwamen. Westkust Noord-Amerika had die meer donkere en kwaadaardig geïnspireerde letters, terwijl Europa grote, dikke en dikke letters had.
Tutorial:
Als je eenmaal een handstijl hebt gevonden waar je je prettig bij voelt na het schetsen in je zwarte boek, zoek dan een locatie die je wilt raken en ga in positie zoals je zou doen toen je je can control oefende. Het is belangrijk om rekening te houden met de grootte van de muur en de grootte van de tag die u wilt spuiten.
Wanneer we voor het eerst beginnen, hebben we vaak de neiging om een stuk kleiner te gaan dan we normaal zouden willen vanwege nervositeit en onervarenheid, maar laten we je hier een route geven om je dit voor te stellen.
Als je eenmaal voor de muur staat, heb je geen zicht meer op wat er achter je is, dus als dit een illegale plek is, zorg dan dat de kust vrij is of zorg voor een spotter. Dit is over het algemeen de reden waarom we gaan bombarderen met bemanningsleden of vrienden, zodat ze “onze 6 kunnen kijken”, dat wil zeggen kijken wat er achter je is.
Wanneer u begint met het spuiten van de lijnen, denk er dan aan dat u uw lichaam rechtop en in balans houdt en dat uw arm en verfdop rechtstreeks naar de muur gericht zijn. Stel je voor dat het is alsof je moet pissen (als je een man bent), als je stoom niet rechtstreeks in de kom gaat, pis je over de hele vloer. Dit geldt ook voor spuitbussen, aangezien deze in een min of meer harde, gestage stroom naar buiten komen.
Zodra je de eerste rijen op een muur krijgt, zul je merken dat je extreem gespannen bent omdat dit waarschijnlijk een van je eerste keren is dat je rockt – dit is volkomen normaal. Zorg er wel voor dat je geest net zo snel, zo niet snel, denkt als het kan.
Als we op een muur schilderen, zijn we bijna boksers, we willen ervoor zorgen dat we altijd centraal in balans zijn, dus als je merkt dat je uit balans raakt of je handen reiken, schakel dan gewoon over om jezelf weer in positie te krijgen met je armen voor je – bijna alsof je opzij stapt of schuifelt.
Als je eenmaal je hele tag (of handstijl) hebt doorlopen, wil je snel een stap terug doen van de muur en je werk bekritiseren (of wegvliegen als dit zonder toestemming is gedaan). Dit geeft je dan de tijd om te zien wat je fout hebt gedaan en waar je kunt verbeteren. Zoals we al eerder hebben gezegd, draait het bij dit ambacht allemaal om oefenen. Niemand zal meteen perfect zijn – zelfs niet met veel schetsen.
Als je fakkels probeert te rocken, zoals we hebben besproken in het gedeelte over can control, wil je veel meer beweging en losheid van je armwerk hebben, hoewel je nog steeds in een zeer stevige positie wilt zijn. Als je dat niet doet, krijg je slechte flares of echt rotsachtige punten (een punt is waar de flare tot een eindpunt komt en steviger is).
Als je in de positie bent om een flare-tag te rocken, blijf dan in je stabiele positie en kies dan waar je wilt dat de flare begint. Over het algemeen doen we flares van boven naar beneden, maar dit is geen regel. Sommige schrijvers gaan van onder naar boven of lopen zelfs uit boven en onder. Maar voor dit voorbeeld zullen we omwille van de argumenten van boven naar beneden doen.
Begin met je hand volledig uitgestrekt, bijna buiten bereik en begin te spuiten met de bus, spuit de bus langzaam net voordat je de muur raakt en kom snel dichter bij de muur naar het einde van je brief naar een scherpere en meer ondoorzichtige punt.
Dit is een van de weinige keren in graffiti waar we de bus daadwerkelijk spuiten voordat we al bij de muur zijn, omdat voor deze stijl de lijnen niet helemaal recht naar buiten hoeven te komen. Als je klaar bent met je eerste regel, herhaal je van boven naar beneden gaan met je armen volledig uitgestrekt, langzaam sproeiend en snel in een scherpe punt totdat je naam op de muur staat.
Schetslijnen zijn een zegen en een vloek bij het maken van graffiti, omdat ze je in de goede richting of in een heel verkeerde richting kunnen laten beginnen. Het mooie aan ze is dat ze gemakkelijk kunnen worden bedekt omdat je ze vult, schetst, 3D en alle extra’s eroverheen. Misschien is de beste manier om je eerste regel te leren kennen, door bubbelbrieven of overgeven te doen.
Bij worpen is het belangrijk om de eerste techniek toe te passen waarbij je in positie blijft, met de dop rechtstreeks naar de muur gericht en altijd op dezelfde afstand van de muur van begin tot eind. Het belangrijkste verschil is dat de grootte is toegenomen en dat er veel meer armbeweging zal zijn. Het is bijna alsof je danst.
Gebruik je armen in cirkelvormige en kronkelende bewegingen om die rondere lijnen te geven, die bijna op wolken lijken. Omdat, zoals we allemaal weten, bellenletters eruit moeten zien als bellen.
Net als bij de originele handstijl, wil je nog steeds altijd een middenpositie met je lichaam hebben, ook al bewegen je armen vrijer. Het is ideaal om voor elke letter te blijven staan, dus als je een naam van 5 letters hebt, in positie komt voor nummer één en spray dan zijstap naar nummer 2 dan zijstap naar nummer 3 enzovoort enzovoort totdat je naam volledig is afgerond.
Als u dit wilt opvullen en vervolgens wilt schetsen, neemt u uw “hol”, wat een ongevulde bellenbrief betekent, naar een “invulletter”, wat precies is zoals u dacht dat het een gevulde bellenbrief was.
Beweeg uw handen heen en weer over elke letter en houd de spuitbus constant naar beneden, terwijl u invult terwijl u over de letter veegt. Zodra je naam volledig is ingevuld, doe je dezelfde bewegingen die je deed om de holte op de muur te krijgen om de overgave volledig te omlijnen.
Het meeste hiervan klopt ook voor rechte letters en wilds-stijlen, maar dit zijn meer geavanceerde technieken voor het maken van stukjes.
Maar net als bij het overgeven, zet je je basislijnen op de muur, blijf voor je brief en blijf naar beneden gaan in de richting die je kiest (die meestal van links naar rechts is) en strek je armen uit naar de punten waar je letters beginnen en eindigen.
Conclusie:
Als je eenmaal deze basisideeën hebt vastgelegd om door je letterstructuur te komen, krijg je de vrijheid om de regels te overtreden en/of heb je veel meer plezier met je opvuleffecten en extra add-ons zoals 3D’s en achtergronden.
Kleuren: theorie en vulling
.
Extra technieken
.
Achtergronden en “force fields”
.
Tips en truuks van de pro’s
.
De emmer vullen..
Een van de andere klassieke en uiterst handige trucs is toevoegen aan de emmervulling. We houden er ook van om een beetje aangeschoten te worden terwijl we midden in de nacht weg zijn en soms moet je doen wat je moet doen, en dat betekent dat je in de emmer moet pissen om de buff zo lang mogelijk te laten duren. zolang menselijk mogelijk is. Nu heeft dit niet zoveel diepte nodig als sommige andere, omdat het eigenlijk zo eenvoudig mogelijk is. Als je op een plek bent die met een roller vult of die laatste kleur op de achtergrond probeert te krijgen, maar je merkt dat de emmer bijna leeg is.
Zelfstudie:
Je kunt het vullen met vrijwel elke vloeistof, bij voorkeur helder, om het een beetje meer te vullen. Helaas hebben we niet echt toegang tot water als we onderweg zijn, dus je moet de moed verzamelen om in de emmer te lekken. Meestal als je een paar drankjes hebt gedronken voordat je naar de plek gaat, zou dit geen probleem moeten zijn, maar het is belangrijk om in gedachten te houden dat je de tijd neemt als je de nieuwe verflaag aanbrengt, omdat je wilt niet dat die shit over je hele gezicht valt.
Verlengstukken voor je roller
Met betrekking tot deze zou proberen om dat beetje extra extensie van je rol te krijgen. Dit heeft wat meer finesse nodig en is een beetje afhankelijk van je omgeving, maar het is uiteindelijk de moeite waard als je een grote rol of een productie onder een brug doet en die extra hoogte nodig hebt.
Zelfstudie:
Als het je lukt om een boomtak te zien, is er je ticket om van de grond naar ver boven te gaan. Nu over het algemeen met tape of een soort connector om het handvat en de tak / stok bij elkaar te brengen.
Je kunt ook een klein beetje van het hout scheren om in het handvat van de kooi te schuiven. Dit kan een reden zijn waarom je onder andere een zakmes bij je mag hebben. Dit is erg handig daarbuiten, want rondlopen met grote verlengstokken ziet er superaas uit, dus als je denkt dat je naar een plek gaat met wat natuurlijke bosbouw, weet dan dat dit je enorm kan helpen.
Warm blijven
Overgaan op een zeer belangrijke tactiek, en dat is warm blijven in de winter. Als je niet uit een koud klimaat komt, heeft het geen zin om dit te lezen, maar het zal altijd van pas komen als je reist en rockt met mensen die van temperaturen onder het vriespunt zijn.
Een van de moeilijkste dingen om te begrijpen over schilderen in de winter is dat wanneer spuitbussen spuitbussen afgeven, ze enkele graden kouder uitkomen dan de buiten- of ‘kamertemperatuur’. Nu zeggen ze op wetenschappelijk niveau dat het komt omdat het adiabatisch uitbreidt. Maar in ons geval hoeven we alleen maar te weten dat het er kouder uit komt.
De graden waarvan het uitkomt, liggen ergens tussen de 5-10 graden Celsius van wat ons is verteld. Dat wil zeggen, als je bij -10 weer spuit, voelt je hand bijna -20 graden aan. Sommige mensen hebben gezegd dat je vaseline in je handschoen kunt doen voordat je naar buiten gaat, maar dat klinkt niet bijzonder aantrekkelijk, dus laat dat misschien over aan een vettere schrijver.
Zelfstudie:
Van hockeytape wordt ook gezegd dat het een briljante manier is om de temperatuur een beetje beter te houden. Hockeytape is de klassieke stofsoort die in allerlei maten en kleuren verkrijgbaar is, maar je vindt ze vooral in zwart en wit. De kleur van de tape zou er niet echt toe moeten doen.
Een van de meest effectieve manieren en eenvoudigste manieren als je toegang hebt tot een ijzerhandel, is door de warmtepakketten te kopen. Ze worden zoiets als “hete handen” genoemd en ze zijn bedoeld voor dit exacte doel. Het beste is om er een pak uit te halen, je schudt het op om die warmte te krijgen en stopt het dan in je handschoen, wat een buffer zal vormen tussen je hand en het blikje, zodat je hand lekker warm blijft. Je kunt tijdens een missie een aantal van deze pakketten doorlopen, maar het is verdomd de moeite waard.
Conclusie:
Er zijn dus een paar geheimen die je zullen helpen bij je missies en die het leven een beetje makkelijker voor je maken. Velen van jullie kennen deze trucs misschien al, maar het is belangrijk om ze te schetsen voor degenen die dat niet doen. Hoewel ze altijd zeggen: “Noodzaak is de moeder van de uitvinding”, en dat geldt ongetwijfeld voor graffitikunstenaars, omdat we, in tegenstelling tot bijna elk ander artistiek veld, onze eigen gereedschappen on-the-fly moeten maken, of het is onze vrijheid op het spel .
Onze andere How To artikelen vind je hier.